Учитель. Сьогодні ми поговоримо про здоров'я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати?
Для початку пригадаємо правила спілкування (правила записуються на дошці чи на великому аркуші паперу і залишаються на видному місці упродовж всього заняття):
Правила:
- повага одне до одного;
- уміння слухати співрозмовника;
- щирість;
- взаєморозуміння;
- лаконічність;
- активність.
Ці правила допомагають зробити наше спілкування цікавим, корисним, продуктивним. Мені здається, що до цих правил будуть ще доповнення. (Записуються доповнення учнів).
Вправа "Циферблат життя"
Учитель. Пропоную помалювати. Візьмемо аркуші, що є у вас, і намалюємо велике коло - циферблат. (Діти малюють разом з учителем.) Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися -цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди (показує місце вгорі циферблата). Потім ви росли, стрілка рухалася від цифри до цифри, і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі. Далі відзначаємо на колі, скільки ви хочете прожити. Але ж важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви хочете стати в майбутньому? Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років? Напишіть і це на циферблаті. Спробуйте закінчити речення "Я хочу бути... (ким?)" (написати професію). (Діти пишуть.)
- Що у вас вийшло? Ким ви хочете стати? (Діти називають свої варіанти.)
- Усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров'я. Чи значить це, що бути здоровим - важливо для всіх вас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки - вони нагадуватимуть вам про вашу мету.
(Роботи дітей кріпляться скотчем до дошки.)
Вправа "Здоров'я - це..."
Учитель. Що таке здоров'я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас з цього приводу?
(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці.)
- Уявіть собі таку ситуацію: до нас у гості прилетіли інопланетяни. Вони швидко засвоїли нашу мову, знають значення всіх слів, але от слово "здоров'я" їм не зовсім зрозуміле. Їх цікавлять деякі питання, які вони й поставили нашому класові. Кожна група отримає своє запитання, відповіді на яке ви обмірковуєте впродовж 3 хв. і записуєте на аркуші паперу. Чим різноманітнішими, доступнішими і яскравішими будуть відповіді, тим краще. Можете згадати навіть власний досвід. Потім ми поділимося думками одне з одним. Щоб вправа пройшла цікавіше, кожна группа придумує собі "космічну" назву.
(Учитель читає запитання, записані на аркушах, і роздає їх групам.)
1 група: Для чого нам здоров'я?
2 група: Що заважає людям бути здоровими?
3 група: Що шкодить здоров'ю? |