Тема: Звуки (ц), (ц). Позначення їх буквою «це». Читання тексту «Циркова залізниця».
Мета:ознайомити учнів з буквою «це» та її звуковим значенням, вміти правильно вимовляти ці звуки, закріплювати вміння моделювати звукову структуру слів, вдосконалювати читацькі навички, розвивати в учнів логічне мислення, увагу, зв язне мовлення, виховувати культуру поведінки, почуття доброзичливості.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
- Дзвінко пролунав дзвінок
всім пора нам на урок .
Все у нас уже на місці
залишилось тільки сісти.
-Любі діти, у наш клас завітали люди щирі
-Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром
-Добрий ранок нам!
-Добрий ранок вам!
-Добрий ранок всім!
Ми вам раді ,люди добрі!
Ми вітаєм щиро вас
І запрошуєм лакаво
На урок читання в клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань
(підготовка до подорожі).
1)Читання листа.
Ось конверт, туди заглянемо.
Щось сама не розберу.
Допомоги попрошу
(читає 1учень/-запрошення до цирку)
2)Вибір транспорту, на якому подорожуватимемо.
-Полотно, а не доріжка кінь, біжитьсороканіжка (поїзд)
а)Звуко-буквений аналіз слова «поїзд».
б)Викладання слова з розрізної азбуки.
- Як називається поїзд, на якому ми поїдемо?
Дізнаємося, коли відгадаємо слово, яке належить даній звуковій моделі.
Зоря Мрія
- = • = •
3)Придбання квитків, вибір вагона
1 вагон – односкладові слова
2 вагон – двоскладові слова
/учні читають слова і вибирають вагон/.
4)Світлофор.
Діти, але поїзд чомусь не їде. Тож наш машиніст говорить, що світлофор показує червоне світло, а їхати потрібно на зелене. Щоб загорілося зелене світло, необхідно виконати завдання.
а)Вправи на увагу
б)Доповни речення
Діти звісно вчаться в …
А комбайн працює в …
Ми лікуємось в…
А стрижемось в…
Ліки беремо в …
А книжки в …
Ну от і поїхали .
1. зупинка «Мовна»
- читання таблиць слів , пірамід .
- вправи на розширення кута зору
- гра «Пеньок»
- читання слів
краї
країна
Україна
українка
українська
-Гра «Утвори нові слова»
У- кра – ї – на
рок сиво жак род
2.зупинка «Загадкова»
а) Кольорова, маленька, малим дітям солоденька.(цукерка)
б) Білий, як сніг,
В пошані у всіх
До рота попав там і пропав (цукор)
в) В небі він й в календарі
Тут багато ,там-один
Відгадайте, хто ж то він? (місяць)
г) Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст
На городі побував
Там капустки пожував,
Довгі лапки: скік та скік
Ми попались, а він втік (заєць)
3.зупинка «Новина»
-Виділення звуків ц , ц зі слів-відгадок.
Вимовляння цих звуків, спостереження за їх артикуляцією.
Віднесення їх до приголосних.
- Звуковий аналіз слів»цукор», «цукерка», «місяць».
Гра «Комп’ютер»(«Спіймай звук)
Цапок водицю п’є з цебра
Скубе травицю у садку
Солодкий цукор чи цукерка
Це теж цапкові до смаку.
Гра «Мікрофон»
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Добір учнями слів із звуками ц , ц .
(вулиця, віконце, лисиця, криниця, цибуля, цифра, стілець, цвях, горобець )
Гра «Твердий чи м’який»
(цибуля, цифра, конверт, цирк, горобець, цукор, вулиця, цех, криниця, цвях, палець, суниця, цілий, молодець )
ІІІ. Ознайомлення з буквою «це», її алфавітною назвою.
1.Графічний аналіз будови друкованої букви «це» (великої і малої)
Два стовпці в траві лежать,
знизу перекладина.
Братик мовить: «Буква «це»
у траві покладена.
2. Гра «Капітани»
4зупинка «Стадіон «Весельчак»
Столярики-молодці
Тешуть столики й стільці
Пилочками чики-чики
Молотками туки- туки,
Чик -тук-туки, чик- тук-туки
В нас до праці здібні руки.
5зупинка «Букварна»
1. Аналіз звукових моделей за малюнками.
2.Читання слів у колонках для закріплення впізнання нової букви в різних сполученнях.
а)читання вчителем;
б)читання хором,ланцюжком;
в)читання «Дощик».
3.Робота над текстом «Циркова залізниця».
а)Словникова робота
Цирк - заклад,де влаштовують вистави, що включають акробатику, клоунаду, дресирують тварин.
Арена-круглий майданчик посередині цирку,де виступають акробати.
Перон-платформа, збудована вздовж колії,біля якої зупиняється поїзд на залізничній станції.
б)Читання тексту вчителем.
-Що вам сподобалося в цьому тексті?
в)Розгляд ілюстрації за Букварем.
г)Самостійне напівголосне читання тексту учнями.
д)Відповіді на запитання.
-Де побували Сашко з Грицем?
-Хто виступав на арені цирку?
-З чого діти найбільше сміялися?
6 зупинка «Цікавинка»
1.Гра «Яке слово зайве?»
а) миша,ведмідь,лисиця,сорока,заєць.
б) цап,лисиця,заєць,вовчиця,білка.
2.У назвах яких тварин є звук Ц?
(лисиця, вівця, вовчиця, ведмедиця, цап, заєць)
7 зупинка «Кінцева» (Підсумок уроку)
-Що цікавого на уроці?
-Які звуки вивчали?
Якою буквою вони позначаються? |