Тема. Квадрат двочлена
Мета: домогтися свідомого розуміння учнями змісту формул «квадрат суми» та «квадрат різниці двох виразів»; виробити первинні вміння застосовувати ці формули для перетворення квадрата двочлена у многочлен стандартного вигляду; розвивати творче мислення, логіку; виховувати інтерес до предмету, акуратність, старанність, виховувати прагнення в учнів допомагати один одному.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Гра «Математична естафета» На дошці записано умову домашнього завдання в два стовпчики. По одному учню (з кожного ряду) виходять і записують на дошці вираз, що дорівнює черговому та сідають на місце, учні працюють, доки не будуть виконані всі вправи. Після цього учні третього ряду, які не брали участі у естафеті, із запропонованих виразів утворюють пари виразів, що містять в дужках однакові множники. Записи на дошці мають вигляд:
І група ІІ група 1) 2х - х = 1) mn - m = 2) аb – 3b = 2) 2ab -3b = 3) n - mn = 3) 5 + 10x = 4) 4x – 8 = 4) 4xy – 2x y = 5) 6a - 9ab = 5) x - 2x = 6) -5 – 10x = 6) a - 3ab = 7) -3ax + 2x = 7) -3a + 2ax =
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Подайте у вигляді добутку: a ; (2а) ; (а + b) ; (а - b) ; (2а - b) .
2. Знайдіть добуток: (а + b)(а + b); (а – b) (а – b).
3. (Робота з демонстраційним матеріалом.) Прочитайте словами вирази, використовуючи поняття «сума», «різниця», «квадрат», «добуток» і т.д. (а + 5) ; а + 5 ; а - 5 ; (а - 5) ; а та –а; а та (-а) ; а та -а .
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
V. Мотивація навчальної діяльності.
Вивчаючи тему «Многочлени», ми серед інших, навчилися виконувати таку дію, як множення двох многочленів. Але в деяких випадках, мабуть, ви помітили, що деякі вирази після перетворень дуже спрощуються. Саме в таких окремих випадках цю дію можна виконати «скорочено» за відповідними формулами скороченого множення, які допомагають скоротити час при множенні многочленів. |